.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تهدیدی آشکار که دیده نمی شود؛
لزوم خروج اتباع غیر مجاز خارجی از مازندران
از سویی این جوانان حتی اگر سودای گرفتن کارهایی معمولی از قبیل کارگری را نیز داشته باشند بدلیل حضور کارگران افغانی که با دستمزد پایین تر حاضر به انجام کارهای سخت می باشند نیز نمی توانند
لزوم خروج اتباع غیر مجاز خارجی از مازندران

شمال نیوز: امروزه معضل بیکاری در استان های شمالی و بالاخص مازندران یکی از مشکلات اساسی بوده که بیشتر خانواده های مازندرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند.وجود فرزندانی که با مدارک بالای تحصیلی هنوز نتوانسته اند به موقعیت شغلی مناسبی دست یافته که همین امر به دغدغه ای برای این خانواده ها تبدیل شده است.

از سویی این جوانان حتی اگر سودای گرفتن کارهایی معمولی از قبیل کارگری را نیز داشته باشند بدلیل حضور کارگران افغانی که با دستمزد پایین تر حاضر به انجام کارهای سخت می باشند نیز نمی توانند توفیقی داشته باشند.

اگرچه آمار دقیقی از حضور کارگران افغانی در استان مازندران بصورت رسمی وجود نداشته اما شنیده ها حاکیست که در بسیاری از مرغداری ها،پروژه های ساختمانی و حتی دربرخی  پرژه های ملی از کارگران افغانی استفاده می شود.

 همچنین با توجه به نزدیک شدن فصل کاشت برنج همه ساله شاهد هجوم کارگران افغانی به استان بوده تا آنجا که در بسیاری از مزارع از این دسته از کارگران به دلیل گرفتن دستمزد پایین تر استفاده می شود

 در همین زمینه یدالله اکبرزاده  فرماندار شهرستان آمل در کارگروه ساماندهی اتباع خارجی فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه این افراد فرصت‌های شغلی کشور را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: این میهمانان ناخوانده فرصت‌های اقتصادی ایرانی‌ها را سلب کردند.

وی با اعلام اینکه این افراد معضلات اجتماعی بسیاری در منطقه ایجاد کردند، ادامه داد: انتظار داریم با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی این مشکلات برطرف شود.

اکبرزاده با بیان اینکه در راستای ساماندهی این اتباع بیگانه، فرآیند شناسایی این گروه‌ها در حال انجام است، افزود: در سال گذشته 562 تبعه افغانی در آمل شناسایی و اخراج شدند.

وی گفت: در سال جاری نیز 22 نفر از شهرستان آمل اخراج شدند.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه این اتباع بیشتر در مرغداری‌ها و شالیکوبی‌ها مشغول به فعالیت هستند، گفت: این افراد کارگران فصلی هستند.

وی با اعلام اینکه این افراد با ازدواج‌های غیرمجاز بخشی دیگر از معضلات اجتماعی را در شهرستان ایجاد کردند، یادآور شد: مباحث امنیتی که این اتباع خارجی ایجاد می‌کنند هزینه‌های زیادی برای کشور دارد

همچنین شفیعی مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی استانداری مازندران نیزگفت: در سرشماری سال گذشته 24 هزار تبعه غیرمجاز به استانداری مراجعه کرده و شناسایی شدند، که از این تعداد 18 هزار نفر مجرد بودند.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 دانش‌آموز افغانی از سرانه آموزشی دانش‌آموزان مازندرانی استفاده می‌کنند، گفت: 45 دانشجوی افغانی نیز در مازندران شناسایی شدند که در حال تحصیل در دانشگاه‌های استان هستند.

او با بیان اینکه وجود بیماری‌های واگیردار در این گروه از اتباع خارجی هزینه‌های زیادی به بخش سلامت استان تحمیل کرده‌ است، اظهار داشت: تاکنون 6 هزار تبعه افغانی در مازندران بیمه شدند

شفیعی با بیان اینکه هفتم تا 17 فروردین طرح شناسایی خانوارهای افغانی در استان انجام شده که این تاریخ تا 24 فروردین نیز تمدید شده است، اظهار داشت: در این طرح، یک‌هزار و 400 خانوار افغانی در مازندران شناسایی شده که هر کدام حداقل دارای دو فرزند بودند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کارفرمایی حق بکارگیری این اتباع را ندارد، یادآور شد: هیچ دفترخانه‌ای نیز نمی‌تواند نسبت به ثبت ازدواج این اتباع اقدام کند و به دلیل اجرای این طرح با متخلفان برخوردهای شدیدی صورت می‌گیرد.

مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی استانداری مازندران با بیان اینکه از 10 تیرماه امسال هیچ افغانی نباید در مازندران حضور داشته باشد، بیان کرد: این افراد دو گزینه پیش رو دارند یا باید به افغانستان بازگردند و یا اینکه به شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی بروند.

او گفت: اتباع افغانی باید به استانداری مازندران مراجعه کرده و یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند، اظهار داشت: برای افاغنه‌ای که تمایل به بازگشت به کشور خود را داشته باشند 100 تا 150 دلار هزینه تشویقی در نظر گرفته شده است اما سقف این پرداختی از 750 دلار بیشتر نیست.

 اگر چه پیرامون تبعات حضور این دسته از کارگران در استان می توان موارد پرشماری را ذکر کرد اما مطمئنا آمار واقعی حضور افاغنه در استان از ارقام یاد شده بیشتر بوده لذا ضروریست مسئولین ذیربط با اتخاذ کار کارشناسی و انجام درست وظایف خود در به سرانجام رساندن و حل این مشکل گام اساسی برداشته تا زمینه هر چه بیشتر تحقق شعار امسال را در حمایت از تولید و سرمایه ایرانی در استان مازندران فراهم آوریم.

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ff 28 فروردين 1391
حاج آقا رمدانی مطالبی که مینویسیم چرا گزینشی درج میکنین
dd 28 فروردين 1391
اون مطلب در مورد کارگران نوشتم نزدید ولی این گلایه را از خودتان زدم نوشتید
نا شناس 28 فروردين 1391
اقا بگرد دلیل اصلی بیکاری رو پیدا کن اگه تونستی یه دونه افغانی باسواد پیدا کنی اونی که مشکل بیکاری داره عمله سرچهارراه نیست میلیون ها فارغ التحصیل دانشگاهی هستندکه عمراحتی اگه مجبور بشن بیل تودستشون بگیرن
حاجي 28 فروردين 1391
والله اگه تمام افغانيها رو بيرون كنين ما ورشكست ميشيم...بهتره در كنار اخراج اينها دولت به ما يارانه هم بده وگرنه كركره مياد پايين...
کمال 4 ارديبهشت 1391
بسیار کار خوبی کردند انشاالله این طرح در سراسر ایران اجرا بشه.
نازنین از نکا 8 ارديبهشت 1391
شما کار دیگه ای ندارید بابا مشکل ما وجود افغانی ها نیستن چیکار به اون بنده خداها دارید مشکل کار مارو حل کنید کارای که اونا میکنن عمرا یه ادم تحصیلکرده بکنه.اونرو بیرون کنید بیشتر ما ضضرر میکنیم چون بیشتر کارای سختو افغانا انجام میدن
نا شناس 14 ارديبهشت 1391
افغانها را بیرون کنید
ایرانی 11 بهمن 1392
افغانی مجاز وغیر مجازش برا ایران یه بحرانه باید از ایران بروند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.